יום ראשון, 10 באוגוסט 2014

מפית אוכל רקומה - לכיתה א'

בימים טרופים אלה, בזמן שהמציאות מתערערת ואנחנו כבתוך סופה, אני מחפשת את השקט שלי בדברים הפשוטים שביום יום...והיום אני רוצה לספר לכם על סדנה נפלאה שנוצרה כמעט במקרה.


בתי המתוקה עומדת לעלות לכיתה א'. החלטתי לרקום לה מפית אוכל לקראת השנה החדשה.
כמחווה של רצון טוב, הצעתי להורי הילדים בשכבתה הזמנה להצטרף אלי לערב רקמה.
ההזמנה נענתה בחיוב וכעבור כמה ימים החלטנו שזו תהיה המתנה שיתנו ההורים לילדיהם לכבוד העלייה לכיתה א'. נקבע תאריך ושעה והוחלט שזאת תהיה הפתעה לילדים.

התחלתי להכין את הסדנה...
מדפיסה את האיורים
תחילה ציירתי כמה איורים שיכולים להתאים למפיות האוכל. חשבתי על איורים פשוטים לרקמה מצד אחד ומצד שני חשבתי על  השמחה בלב הילדים.
ניסיתי לחשוב על ילדים מכל מני סוגים: בנים, בנות, שובבים, ילדים חולמניים, עדינים, מובילים, חברותיים, ביישנים...
חשבתי על כל מני דימויים שילדים יתחברו אליהם וישמחו לראות בכל יום לפני ארוחת הבוקר.

שלחתי את האיורים להורים על מנת שיבחרו את האיור שמתאים לילדם, על מנת שאוכל להדפיס את האיורים לסדנה.
למי שלא יודעת, אני מדפיסה עם צבע מיוחד על גבי שבלונה שאני יוצרת בעזרת מכונת החירור העתיקה שקיבלתי בירושה. הצבע עובר דרך החורים שבשבלונה אל הבד. את האיור המודפס על הבד רוקמים בחוטי רקמה ובסוף ניתן לכבס את המפית, האיור הכחול יורד ונשארת הרקמה.
אלו ההדפסים שיצרתי עבור הסדנה: 

חלק מהאיורים שציירתי לערב הרקמה
הדפסת תוכי בקרקס
קלמנטיין - ילדה שובבה !
הדפסת הילד שעף על דרקון
להפתעתי, כ- 10 הורים בחרו עבור ילדיהם אתה הילד שעף על דרקון (וגם בת ביניהם)
הופתעתי מאוד והתחלתי לחשוב, מה יש בו שרובם בחרו בו ?
את איור הילד על הדרקון איירתי כמחווה להצגה הראשונה שלי "אין דרקון בלי יש". הוא נבע ממני באופן טבעי. כשאני חושבת עליו, יש בו המון כוח ותעוזה, ילד שמצליח להתעלות על כל הפחדים שלו לנווט אותם ולעוף הלאה אל הלא נודע, אל התחלה חדשה.
אני חושבת שהוא טומן בחובו את ברכתנו לילדינו: "קח את כל הכלים והכוחות הטמונים בך וצא לדרך חדשה! בהתלהבות! שמחה! אומץ! שובבות וכוח פנימי."
תובנה זאת שמחה אותי מאוד והבנתי שלתוך הרקמה הפשוטה הזאת אנחנו שוזרים את הברכה שתלווה את ילדינו בכל יום.

אז הכול היה מוכן: ההדפסים על גבי הבד, החוטים והמחטים...מוזיקה נעימה ובית חם ונעים.
כולן הגיעו עם מטעמים ומצב רוח טוב והיה לנו ערב רקמה מעורר השראה ושמחה.

כל אחת בחרה צבעים ותכים
וכל אחת רקמה את שם ילדה על גבי המפית
רוקמת דרקון
רוקמת דרקון לבת :-)
רוקמת דרקון כתום
רוקמת דרקון ירוק
ולסיום דרקון כחול
ילדה מעיפה סביון
ילדה מעיפה סביון סגול...
ילד שט באוניה 


תודה רבה לכן אמהות נפלאות - היה ערב נפלא!
בעוד כמה ימים יקבלו הילדים את המפית במתנה.
שמחה גדולה!

זאת המפית שרקמתי לפני שנתיים לבני הבכור, מעין
וזאת המפית שרקמתי השבוע ליסמין לכיתה א'

בהצלחה !
אורלי.


2 תגובות: